|
42 procent van de aankopen beïnvloed door internet
Gepubliceerd op 10 maart 2010
Door: Elja Trum, e-business consultant
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester Research laten webwinkels de komende vijf jaar nog een groei zien van meer dan 10 procent per jaar. Opvallend is dat van alle aankopen (ook offline) 42 procent nu gedaan wordt met invloed van internet.
Veel consumenten orienteren zich tegenwoordig op internet. Op internet zijn dan ook steeds meer vergelijkingssites te vinden. Het bureau verwacht dat het aandeel aankopen onder invloed van internet tegen 2014 gestegen zou zijn tot 53 procent, ruim de helft van de aankopen.
Momenteel groeien de online verkopen in Nederland overigens met 11 procent. Dit is mooi gemiddeld met de rest van Europa en een procentpunt hoger dan de groei in Amerika.
Forrester heeft de Europese versie van het rapport samengesteld met een rondvraag onder 26.000 consumenten uit zeventien West-Europese landen. Specifiek op Nederland gericht heeft Forrester ook wat te vertellen:
- Nederland is van alle onderzochte Europese landen het meest actief online; 71 procent van de bevolking koopt regelmatig online.
- Nederlanders vertrouwen er meer dan andere Europeanen op dat hun financiële gegevens online veilig zijn. Slecht 7 procent zegt zorgen te hebben over de veiligheid van een online-transactie.
- De online-retailbestedingen (onderdeel van e-commerce) zullen tot 2014 jaarlijks met gemiddeld 11 procent groeien en in dat jaar uitkomen op 5,2 miljard euro.
- Het aantal Nederlandse online-kopers zal in 2014 met 2 miljoen zijn gegroeid, tot 11 miljoen.
Bron: Twinkle
|
|
Directshop ontwikkelt professionele webshop oplossingen. Start ook een hoogwaardige webshop van Directshop, want u wilt toch ook succesvol verkopen via internet.
Aanmelden nieuwsbrief
|
|
|
|